Інтуїція (від лат. інтуітіо - споглядання) - це один з типів мислення, особливістю якого є здатність людини миттєво, не застосовуючи розгорнутого плану логічного судження, знайти шлях розв'язування тієї чи іншої складної задачі. Інтуїція - важливий елемент творчого процесу. Характеризуючи будь-який неусвідомлений процес пошуку і вибору рішення, на запитання, чому ви прийняли саме таке, а не інше рішення, можна почути - це вийшло інтуїтивно. Отже, поведінка людини регулюється за активної взаємодії свідомості, підсвідомості та неусвідомленої форми діяльності мозку. Свідомість здатна переводити програму поведінки із підсвідомості на рівень усвідомлення. Звільняючи кору великого мозку від перевантажень переведенням сприйняття вражень, засвоєних знань, вироблених навичок, звичок і різноманітних переживань на рівень усвідомлення, свідомість водночас діє як стимулятор підсвідомих програм поведінки людини. свідомість підсвідомість несвідоме 1. Що таке свідомість? 2. Які є критерії свідомості? 3. Які ви знаєте фізіологічні основи свідомості? 4. Що таке підсвідомість? Які фізіологічні основи підсвідомості вам відомі? Наведіть приклад підсвідомих дій. 5. Що таке несвідоме? Наведіть приклади неусвідомлених форм вищої нервової діяльності? 6. Яку роль відіграють свідомі та неусвідомлені форми діяльності мозку? Як пояснити той факт, що Д.І. Менделєєву наснилася таблиця хімічних елементів? БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ людини Кожна людина є неповторною особистістю. Вона має індивідуальні характеристики показників фізіологічних процесів і психічної діяльності. Люди по-різному пристосовуються до умов навколишнього середовища, по-різному поводяться в екстремальних ситуаціях, мають різні схильності й здібності, виявляють різну здатність до навчання і оволодіння професіями. Знання основних якостей особистості, зумовлених відповідним типом нервової системи, дає змогу краще зрозуміти поведінку людини у побутових умовах, під час навчання, у трудових колективах, виявити її індивідуальні психофізіологічні особливості під час професійної орієнтації та професійного відбору. Вчення про індивідуальність людини бере
|