Переглянути всі підручники
<< < 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 > >>

 

рівня знань людини, від її поглядів і переконань, інтересів і нахилів, від потреб, емоційного стану, від усього того, що вона хоче побачити у тому чи іншому явищі (мал. 39). Наприклад, налякана людина схильна вбачати скрізь ознаки небезпеки. Заздалегідь одержана характеристика про іншу людину іноді заважає визначити власне ставлення до неї.

сприйняття спостереження ілюзія

1. Що таке сприйняття і чим воно відрізняється від відчуття?

2. Які фізіологічні основи сприйняття? 3. Чим характеризується сприйняття? 4. Що таке ілюзія сприйняття? 5. Як ми сприймаємо простір, рух і час? У яких життєвих ситуаціях часу «не вистачає»?

Чому, коли людина вперше йде незнайомою місцевістю, розшукуючи дорогу самостійно, вона без особливих зусиль знайде її вдруге, але коли людина йде разом із супутником, якому дорога знайома, їй буде важко самостійно пройти цей шлях наступного разу?

Який вплив на ваше сприйняття нового матеріалу матимуть знання раніше вивченого?

Чому помилки в зошиті рекомендують виправляти червоним олівцем чи пастою?

Чому люди, які перебувають у різних емоційних станах, по-різному сприймають час?

• Тема: Сприйняття часу

• Обладнання: секундомір або годинник із секундною стрілкою.

• Хід роботи:

(роботу виконують парами).

1. Експериментатор дає команду почати дослід, при цьому вмикаючи секундомір або фіксуючи положення секундної стрілки годинника.

2. Піддослідний дає команду вимкнути секундомір або зафіксувати положення секундної стрілки на годиннику після того, як, на його думку, мине хвилина.

3. Визначте похибку у сприйнятті 60 с, тобто однієї хвилини. У який бік похибка: переоцінка чи недооцінка часу?

4. Повторіть дослід, виконуючи при цьому якусь роботу (підрахунки, письмо).

5. Вирахуйте різницю між даними двох дослідів і поясніть її.

 

Переглянути всі підручники
<< < 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 > >>
Используются технологии uCoz